Wednesday, August 5, 2009

Percaya atau tidak, ianya sungguh mudah, Murah dan Berkesan !

geviangenius@gmail.com

SALAM PERKENALAN
Saudara dan saudari serta ibu bapa yang dihormati dan dikasihi. Salam perkenalan daripada kami di GevianGenius. Luangkan masa anda seketika demi anak-anak tersayang.
Ramai ibu bapa yang tidak mahir atau tidak mampu berbahasa inggeris tetapi sangat-sangat mendambakan mempunyai anak yang boleh bertutur dalam bahasa antarabangsa iaitu bahasa inggeris dengan baik atau lebih daripada itu. Pun begitu, ramai juga ibubapa yang tidak mengambil peduli walaupun sedar betapa pentingnya bagi anak-anak menguasai bahasa tersebut. Sudah diketahui umum bahasa inggeris sangat penting didalam kebanyakan aspek perhubungan seperti pendidikan, perniagaan dan perhubungan dengan dunia luar. Lihat saja dimana-mana. Bahasa inggeris sangat diutamakan didalam urusan seharian. Penggunaan IT, komputer, arahan pengendalian sesuatu peralatan atau mesin atau yang lebih mendalam lagi dari segi perundangan, bahasa inggeris tetap diutamakan. Tentunya menjadi kebimbangan ibubapa kalau suatu hari nanti anak–anak kita akan ketinggalan jauh ke belakang hanya disebabkan tidak dapat menguasai bahasa inggeris dengan lebih baik. Adakah anak-anak yang perlu dipersalahkan kerana tidak mampu menguasai bahasa inggeris sedangkan kita sendiri sudah lebih awal sedar akan keperluan ini.
Bukanlah mahu membelakangkan bahasa rasmi negara iaitu bahasa melayu ataupun bahasa ibunda kita masing-masing, anda harus melihat ini sebagai satu keperluan yang mesti ada pada anak-anak kita supaya mampu bersaing dengan keadaan di persekitaran mereka dan di dunia luar kelak.
Adalah diyakini, ramai di kalangan lepasan siswazah kita yang gagal mendapatkan pekerjaan yang setimpal dengan kelayakan mereka disebabkan kelemahan mereka didalam menguasai bahasa inggeris terutama sekali ketika menghadiri sessi temuduga yang mana memerlukan mereka menggunakan bahasa inggeris dengan betul. Sedangkan ramai diantara mereka ini mempunyai kelulusan yang cemerlang didalam semua bidang yang mereka ambil semasa masih di universiti dahulu termasuklah mata pelajaran bahasa inggeris sendiri. Kenapa masih gagal juga sedangkan mereka adalah golongan yang sangat terpelajar. Jawapannya mudah sahaja. Mahir didalam menulis dan memahami sahaja tidak cukup sekiranya mereka gagal berkomunikasi dengan baik.
Saudara dan saudari serta ibu bapa yang dihormati dan di kasihi,
Jangan berhenti disini sahaja. Kongsikan sedikit masa anda bersama kami di GevianGenius sehingga ke penghujung kerana anda harus mengambil tahu kesemuanya demi anak-anak tercinta. Jangan ambil mudah atau lepas tangan kerana setiap masa yang terlepas tidak boleh diulang lagi. Kegagalan anak-anak didalam mencapai impian mereka suatu masa kelak sebenarnya adalah kegagalan kita juga yang tidak menitik berat akan keperluan mereka sejak dari awal proses pembelajaran seawal usia muda mereka. Hubungi kami segera di geviangenius@gmail.com.

No comments:

Post a Comment