Thursday, August 6, 2009

Mengapa kaedah-kaedah yang bakal anda ketahui ini dianggap mudah, murah dan berkesan ?

Mudah ?
Ya, memang mudah. Anda tidak perlu membahagikan masa menghadiri kelas tuisyen bahasa inggeris, mengambil pembantu rumah yang pandai bertutur bahasa inggeris, menghantar anak ke mana-mana tempat bagi belajar menguasai bahasa inggeris atau pun memaksa anak belajar menguasai bahasa inggeris. Semuanya bermula dari rumah anda dan anda sendiri akan melakukannya.

Murah ?
Ya,sudah tentu murah. Anda tidak perlu lagi membayar yuran kelas tuisyen tambahan, membayar upah untuk pembantu rumah yang pandai bertutur bahasa inggeris atau menghantar anak ke mana-mana tempat bagi belajar menguasai bahasa inggeris. Kos minyak petrol dan kos penyelengaraan untuk kenderaan anda ataupun kos tambang pengangkutan awam juga tentu dapat dikurangkan. Semuanya hanya bermula dari rumah.

Berkesan ?

sudah pasti !

Mungkinlah ada unsur-unsur paksaan dan tekanan berlebihan kepada anak-anak ?
Tidak ada unsur-unsur paksaan atau tekanan yang berlebihan didalam mendidik anak yang diterapkan didalam kaedah-kaedah yang disarankan ini melainkan unsur-unsur pembelajaran secara semulajadi adalah sangat-sangat dititikberatkan.
Walaubagaimanapun, kaedah-kaedah ini memerlukan para ibubapa supaya berani berkomunikasi dengan anak-anak di dalam berbahasa inggeris walaupun mungkin banyak kesalahan pada awal proses pembelajaran.

Bimbang anak-anak tidak mahir bertutur dalam bahasa ibunda masing-masing ?
Harus diingatkan disini bahawa kaedah yang kami ingin sampaikan kepada anda bukanlah cuba untuk menghilangkan sama sekali bahasa ibunda atau bahasa rasmi negara, tetapi lebih kepada mengajar anak supaya mampu menguasai bahasa inggeris dan didalam masa yang sama anak-anak juga boleh menguasai bahasa-bahasa ibunda masing-masing. Bagaimana ianya boleh berlaku? Jangan berhenti disini sahaja. Anda akan tahu jawapannya nanti.

mahu mengetahuinya dengan lebih lanjut ? e-melkan kepada kami pertanyaan-pertanyaan anda ke geviangenius@gmail.com sekarang juga !

3 comments:

  1. hai, terangkan lebih jelas tentang kaedah-kaedah anda.

    ReplyDelete
  2. berbagai cara bagaimana mahu melihat anak-anak menguasai bahasa inggeris. menghantar anak ke rumah jagaan (nursery house) yang menggunakan bahasa inggeris sebagai perantaraan adalah satu kaedah yg dianggap terbaik. tetapi bagaimana sekiranya ibubapa tersebut tidak berkemampuan ?

    ReplyDelete
  3. Kaedah yg sering digunapakai skrng ialah anak-anak ke kelas tuisyen. bagaimana sekiranya ibubapa itu sendiri masih tidak mempunyai sumber kewangan yg kukuh bagi membayar yuran tuisyen ? semuanya boleh dikupas. e-mel saja soalan anda kepada kami di geviangenius@gmail.com

    ReplyDelete